

Чете старият гарван Блеки, хисарското фламинго:
"НЯМА СЛАВЯНСКА ПИСМЕНОСТ, ИМА БЪЛГАРСКА АЗБУКА!
Другото са рашистки опорки."
Ся, няма да ви занимавам ни с Климент, Сава, Ангеларий и т.н., ни с азбуката на Петър Велики.
Само малко с "историка" Петър Богдан, предшестваш с век Паисий.
История за времена, когато КРЪСТЪТ и СЛОВОТО са били в историческа сглобка.
"Около 871 г. Сватопулк, крал на маркоманите, осведомен от своите придворни за християнската вяра, изпрати незабавно пратеници при император Василий Македонец, с когото имаше голямо приятелство, молейки го да му изпрати учители, които да го обучават с неговите (поданици) в Христовата вяра и да го покръстят. Споменатият император му изпрати Црху (т. е. Кирил), който малко преди това обърна в хринтиянство хазарите, славянски народ в Херсонес и той (Кирил), тъй като малко преди (това бе) вече приет заедно със своя брат Страхота (т. е. Методий) от папа Адриан II за апостол и учител на славянската нация, прегърна драговолно тежкия труд и водейки със себе си своя брат, побърза да се отправи към крал Сватопулк. Щом като пристигна във Велехрад, държа с краля духовна беседа, като му изложи тайните на светата вяра дотам, че кралят пожела Светото кръщение и по примера му мнозина други накараха да ги покръстят. И веднага след това се поставиха основите на една църква във Велехрад в чест и възхвала на преблажената Света Дева Мария, обявена за катедрална на цялото маркоманско кралство и от папа Йоан VIII украсена с архиепископски престол – Кирил бе първият й архиепископ. Училища също така бяха издигнати, за да се обучават там младежта, и така има своето начало християнската вяра (в Моравия).
След Кирил, който в 877 година отиде в Рим, Страхота (Методий) се възкачи с позволението на апостолското седалище на Архиепископския престол във Велехрад и с благочестие и светост следваше своето признание, но при все това от свещеничеството в Ювавиена, (сега Залцбург), бе обвинен пред папата, че проповядвал неща, противни на църквата, и главно това, че Месата и другите божествени възхвали чел и пеел не на латински език, а на моравски език. Поради това бе повикан от папа Йоан в Рим, където изложи и обясни своето учение, имайки също за свидетел кралския посланик, наречен Замиел, с прямота се освободи от цялата мрежа (на обвинителите), оневини се и се защити при срам и позор за обвинителите и клеветниците.
Беше разрешено тогава на моравите и българите ДА ЧЕТАТ и пеят Месата и другите божествени възхвали на майчин език и, както пише Еней Силвий, докато (църковният) събор работеше и обсъждайки, преценяваше тези духовни работи, срещу които имаше много противоположни (мнения), един глас от небето се чу с тези думи: всяка душа да слави господа и всеки език да го провъзгласява.
И тъй като крал Сватопулк беше изпратил на папата своя посланик не само за да даде добро свидетелство за учението на архиепископа, но също така да изложи пред него своето подчинение и послушание на Римската църква, поради тези причини папата в замяна му показа благоразположението и (му оказа) всякакви добрини, като му изпрати също специално писмо, оказвайки му чест с любезен отговор. В писмото отначало ум прати бащин поздрав и (му съобщи), че драговолно го счита за послушен син на Светата църква, отбелязвайки да приеме всички свои поданици, новодошли в (лоното на) вярата, да ги събере кат овце на бога в кошарата и (присъедини към) неговите избраници. Второ му съобщи, че (след като) с останалите епископи е изслушал каузата на архиепископ Методий и така го признава за истински и законен католически учител, поради което го изпраща отново в неговото архиепископско седалище. Трето: свещеникът Вихин (Вихинг), когото кралят определи за епископата на Нитрия или Нитриензе и с което (епископът) го изпрати в Рим, за да бъде там ръкоположен, е ръкоположен в този сан. И при това толкова, че посъветван от архиепископа, е избрал един друг свещеник, достоен за епископ, и с това се е погрижил за още едно друго подходящо достойно за епископски престол, т. е. за да има и двама (епископи), присъединени към архиепископа в неговото кралство, но че преди това този също да изпрати в Рим, за да бъде ръкоположен. В останалото, ако в неговото кралство бъдат необходими други епископи, архиепископът заедно с тези двама епископи има властта да ги ръкоположи. Четвърто, че разрешава Месата и другите божествени възхвали да се пеят и четат на славянски език. Датата на това писмо бе месец юли, индикт 13, г. 880.
И така архиепископ Методий, завръщайки се щастливо от Рим с повече усърдие разпространи по цялото кралство християнската вяра; епископ Вихин въведе в седалището му в Нитра, и след това този втория (епископ) в епископското повидиенско седалище. През следващите години бяха ръкоположени други пет епископи и въведени в местата, предложени за тях. Архиепископът, който упражняваше върховната власт, имаше 7 епископи.
В годината 884 Страхота, или Методий, покръсти във вярата владетелите на Бохемия Борджиоджо (Боржива) и Людмила, неговата съпруга, пресвета жена и мъченица.
В 918 година Методий умря в Рим и с неговата смърт завърши архиепископското достойнство в кралството на маркоманите и също кралството със Сватолоджо, син на Сватопулк.“
Нямало славянска писменост.
Цървул! Фламинго!
Честит празник на славяните!
туй сичкото кратункоФско колибри да смелят
щом "четат на славянски език", значи е НАПИСАНО
Да! Не само за нас- но от нас, за общо ползване. Това е ДВА ПЪТИ неизразимо величие!
Писков , а и Писковица няма да разберат , какво си написал Той щото има мозък, колкото да пази равновесие, а другата заради евроатлантическа преданост:)
театрото с Пискова е, да оправдай вибратора фламингото:)
Да! Не само за нас- но от нас, за общо ползване. Това е ДВА ПЪТИ неизразимо величие!
книжовноста е елемент в колизията,
между ортодоксалната църква и Ватикана

2. Любим линк
3. Любим линк
4. Любим линк
5. Любим линк
6. Любим линк
7. Любим линк
8. Любим линк
9. Любим линк
10. Любим линк
11. Любим линк
12. Любим линк