Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2022 10:27 - ИНТЕРНАТ ЗА НЕСРЕТНИЦИ
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 723 Коментари: 5 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ЧЕТЕТЕ ПО- НАДОЛУ



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - ИНТЕРНАТ ЗА НЕСРЕТНИЦИ, разказ от Росица Копукова
08.12.2022 10:28
ИНТЕРНАТ ЗА НЕСРЕТНИЦИ
/ разказ по действителен случай /
По времето на соца интернатите за изоставени деца бяха навсякъде в България.Даваха им пари, не е да не им даваха. Даже не през общините, а направо.
Но това само засилваше произвола и кражбите на другарите, назначени за директори задължително по червенопартийна линия, които нямаха общо с хуманността.
С тази порочна практика да се краде от изоставените деца се запознах случайно, отивайки на една педагогическа сбирка в зала на софийски интернат.
Изглежда някой е възроптал за мястото и са го сменили в последния момент, но аз не съм разбрала.
Отивам в уречения час и какво да видя- дечица в стари допотопни и на места скъсани дрешки тичат из коридорите и тоалетните със стари, течащи чешми и кревати, железни, отпреди Втората световна война, миризми нечувани, викат, крещят...Деца.
По едно време ме съзря една "възпитателка". Аз обясних за какво съм дошла и тя ми каза за промяната на мястото.
Потресена до дъното на душата си, отивам в редакцията на наше педагогическо списание и описвам детайлно видяното. Статията влиза на мига и излиза в следващия брой.
И като започват едни заплахи, едни простотии, едни писма срещу ми, един Държавен и народен контрол...Ама евалла, редакцията не се плаши. Иска да поканят и мене на проверката.
Отказват.
И като се разплита кълбото - леле-мале.
Не само крадени пари, ами цял горен етаж партийният директор дал на свои хора под наем, точи пари от държавната сграда, обзавеждане - лукс, долу- мизерия, но на мене кой да ми каже.
Петгодишни битки, махнаха велможата, пенсионираха го, направиха ремонт на интерната и сложиха нов млад директор.
Ролята ми на спасителка на деца датира не от вчера.
Минава време, стават промените и и аз съм канена на една сватба, втори брак на приятелка.
Вино,мезета, ястия, а аз....сложена до бившия Директор на интерната и поредната му любовница.
Нямаше и да го позная, ако не си разказа сам къде е работил. И той не ме позна.
Росица - хубавица слага в джоба любовницата и бившият директор като започва: ха- наздраве, ха танци...
Ни е да разваля сватбата с откровения от миналото, ни е да подразня любовницата. Ама май така стана, щото изтанцувахме няколко блуса.
После разказах на приятелката кой е този човек, какво съм преживяла, та изначално онемя, после ме попита дали може да го разкаже и на други приятели.
- Може! - с удоволствие отвърнах аз, трябва да се знае как такъв човек се преобразява като хамелеон.
- Какво стана? - питам я пак след време.
- Спасихме жената от него, - започна да ми разказва тя и се впусна да изясни подробностите.
Скоро след повторните разкрития бившият Директор починал.
От що ли? Един Господ знае.
Но че ще има много обяснения да дава на Свети Петър, в това две мнения няма.
8 декември 2022г., София
цитирай
2. missana - Чест ти прави, че си помагала на несретните деца, Роси!
08.12.2022 20:31
Бог всичко вижда и възнаграждава за такива доблестни дела.
От твоя разказ ясно се вижда уродливото лице на социализма.
цитирай
3. kvg55 - rosiela,
08.12.2022 22:44
Браво!
И все пак са обърнали внимание на статията ти. Предприети са действия.
"Господарите на ефира", които се отчитаха публично за свършеното, отдавна ги махнаха.
цитирай
4. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
09.12.2022 00:35
[quote=missana]Бог всичко вижда и възнаграждава за такива доблестни дела.
От твоя разказ ясно се вижда уродливото лице на социализма.


Цялата редакция имаше заслуга.

цитирай
5. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Краси.
09.12.2022 00:36
kvg55 написа:
Браво!
И все пак са обърнали внимание на статията ти. Предприети са действия.
"Господарите на ефира", които се отчитаха публично за свършеното, отдавна ги махнаха.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6603461
Постинги: 5040
Коментари: 23940
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031