Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2018 16:44 - За антитезата и хвалипръцкането
Автор: blackpredator Категория: Забавление   
Прочетен: 5132 Коментари: 23 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 



          Изгочил Гочо коментар:

          "Въпросният бле(й)ки хем е интелигент, след като използва термини като "корелация", "терциерни реликти" и т.н., гарнирайки ги с БОВ като "зарин" и "зоман" - хем е псевдоинтелигент, който се нарича "примерен мирянин", а интелектът му не си прави рефлекторно проверката, че "воскресение" не е като избле(й)каното "воЗскресение". => Това беше (ноторна - ха ха ха) антитеза.
         Синтезът го оставям сами да го извлечете."

          И синтезът на Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 202.:


image



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. starforlife - Идеше реч за вОскресение, бле(й)ки - не прави жалки опити да се измъкнеш - глупостта ти се пъчи точно 3 пъти в началото на предходния ти постинг.
11.04.2018 17:58
Защото с този абсолютно нерелевантен (и неноторен - и неноторен) постинг - само доказваш частта в тезата ми, че си комплексар (който се опитва да се оправдае, за да не страда Егото му).

Ама какво ли съм седнал на някакъв фейк внимание да обръщам...

ПС: Антитезата и част от синтеза пък ги доказваш като не цитираш целия ми коментар ( иде реч за 11-ти тук: http://troina.blog.bg/tq-i-toi/2018/04/11/dokoga-s-tazi-agresiia-v-bloga-admini.1603318 ), а само част от него.

(Това е все едно както частично доказваш, че си мъж, а то...)
цитирай
2. apostapostoloff - А бе, вие много обичате
11.04.2018 18:27
да предете кукувича прежда, а?
цитирай
3. blackpredator - Постоле,
11.04.2018 20:44
хамаци ще плета :)
цитирай
4. get - @ blackpredator - Ако е вярно ТОВА КОЕТО СТЕ КОПИРАЛИ ... ?
11.04.2018 20:44
... от Тук!
"Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 202."

- "старо-славянската" *_krep-so ... следваше да има производни ВЪВ НАЙ-"СЛАВЯНСКИЯТ", тоест росский язык - Ама такава в същият липсва?
- Тази ЛИПСА - Как (ще си/ми) я обясните?

Подпомагащ - за да ме разберете, какво ви питам - Въпрос?
1.
- Какви производни от ХИПОТЕТИЧНАТА СТАРО-СЛАВЯНСКА дума *_krep-so - имаме налични в СЪВРЕМЕНЯ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК?
2.
Защо в БАШ СЛАВЯНСКИЯ - РУСКИ:))) такива липсват?

- Хайде и трети въпрос ... може ли?
Защо ИМАМЕ ПРЕВОДАЧИ - Които ПРЕВЕЖДАТ н-е-р-а-з-б-и-р-а-е-м-и-я ЗА РУСКО-СЛАВЯНСКИТЕ ЕНОРИАШИ ... Пасхалният тропар - с текст?

Христос воскресе из мертвих, смертию смерт поправ и сущим во гробех живот даровав.
Christ is risen from the dead, trampling death by death, and bestowing life to those in the tombs!

- Май има нещо гнило - но не в Дания ... а в теориите за общност: културно - езикова -народностна ... между нас българите и "северните славяни-московци"?
цитирай
5. blackpredator - не знам Гете де е гнилото
11.04.2018 20:58
но и в сайта на Св. Синод пише "Празникът на празниците Възкресение Христово"
цитирай
6. starforlife - Ами именно бре, бле(й)ки! Сам се омазваш. Та да те просветя изчерпателно "де е гнилото":
11.04.2018 21:25
"Воскресение" е разговорно остаряла РУСКА дума, вече използвана ЕДИНСТВЕНО от богослужителите и в православния черковен календар, като "Воскресение Христово".
Нашата, българската дума - е "възкресение" и при зачитане на правилата на българския език - би следвало да се пише "Христос възкресе!"
(На старобългарски пък, ако не знаеш - е "въскръшение".)

Използваното от теб обаче "воЗскресение" е пълна идиотщина, която ще е мъжко да си признаеш поне пред себе си, че произтича от неграмотността ти по този (подчертавам) въпрос.

Малко себерефлексия бре, бле(й)ки.
А не идиотски напъни да си рендосаш Егото и така само още повече да ставаш смешен.
цитирай
7. blackpredator - резнах един коментар
11.04.2018 21:46
многониково педалство ми иде много..
цитирай
8. get - - Нямам нищо против КАКВО ПИШАТ В САЙТА НА СИНОДА - НО ... ?
11.04.2018 23:29
... говорим за произход и смисъл на дума от която е пизлязла ДРУГА НОВА СЪВРЕМЕННА
"ВЪЗКРЪСНА" ?!
blackpredator написа:
но и в сайта на Св. Синод пише "Празникът на празниците Възкресение Христово"


- Същата е ДВУ-СЪСТАВНА!
- Вие вадите и цитираните формално а от там безкритично ... някаква ХИПОТЕТИЧНА ПТОКОРЕНОВА ... от един ОЩЕ ПО-ХИПОТЕТИЧЕН "ПРА-СЛАВЯНСКИ" - за мен ТАКЪВ ЕЗИК ЛИПСВА - а по-скоро е изкуствена КАБИНЕТНА ВЪЗСТАНОВКА в угода ТЕОРИ ЗА ГЕНЕЗИС на ЕЗИК а от там НАРОДИ с УСЛОВНОТО НАИМЕНОВАНИЕ "СЛАВЯНИ" ... стана много дълго - та сигурно ще изгубим нишката на мисълта - Но накратко ... ?

- Тази ХИПОТЕТИЧНО "ПРА-СЛАВЯНСКА" е с по-стара ИНДО-ЕВРОПЕЙСКА КОРЕНОВА - звучала *_(s)ker- ... за сега НЯМА ДА ВИ ДАВАМ ПРОИЗВОДНИТЕ, които е дала в други НЕ-СЛАВЯНСКИ ЕЗИЦИ - само ще кажа, че в литургично-каноничният език, известен и като "словенск(ом)" - същата е с НАЙ-РАННА документирана форма-звучение "кърсь".

Второ: именно упоменатата коренова на средно-български(средновековен език, който "славистите" - упорствайки го наричат "церковно-славянски" а не БЪЛГАРСКИ !) ... същата тази дума идва да ЗАМЕНИ В ЛИТУРГИЧНИЯ ТЕКСТ//български превод - гръцката "анастази"!
Трето: сам си направете справка - какво означава гръцката(двусъставна) дума: "ана-стази"?
Четвърто: Намерете СЪВРЕМЕНТЕ И БЪЛГАРСКИ АНАЛОЗИ ... ?
Пето: Вижте ДАЛИ В РУСКИЯ, той също(уж) славянски език - има ли аналози на старо-българската(тя и църковно-славянска според натрапената ни терминология) в старо и съвременен РУСКИ ЕЗИК ...? - За мен отговора Е ЯСЕН!
- Имено по тази причина написах ... има нещо гнило в теориите за общност: културно - езикова -народностна(и всякаква друга !) ... между нас българите и "северните -московци" станали славяни - в един доста по-късне етап ... когато започват да доказват ДРЕВНОСТТА НА ТРИ-ЕДИННАТА РУСКА НАЦИЯ ? :)))

- Пиша ви в малко иносказателен вид - защото приемам: Вие сте интелигентен човек - способен сам без моя помощ да достигнете до Истината!



цитирай
9. blackpredator - Гет,
11.04.2018 23:50
не оспорвам твърдението ти
просто не съм компетентен
копнах го от нета, но може и да е изкуствена кабинетна възстановка
цитирай
10. getmans1 - А бе, ей серсеми недни, кво сте го ...
11.04.2018 23:50
А бе, ей серсеми недни, кво сте го емнали човека бря!?
Той е прочел поне три вагона граматики,той е реликта на всичките граматики и български езици, лавровишнята и гинко билобата един вид!
Питам се, бре бракя, що сте решили да ГО превърнете в "терциерен фосил" и така сте готови да ме лишите от един критик, това е срамотно от ваша страна действие?!
цитирай
11. blackpredator - еми така е Гетьо
12.04.2018 00:05
мен ще ме пишат у Червената книга, а вас у готварската

като изключим Гет, по коментарите разбирам, че ако бехте жени, щехте за сте с много малки цици..
цитирай
12. get - - Не, по принцип ПРАВИЛНО ЗАПОЧНА разсъжденията си по темата(етимологията) ... Но?
12.04.2018 00:21
... не трябва да се предоверяваш на тази политизарана в същността си "наука" с име "славистика" - Защото ... е твърде политизирана?

blackpredator написа:
не оспорвам твърдението ти
просто не съм компетентен
копнах го от нета, но може и да е изкуствена кабинетна възстановка


- Голяма част(преобладаващата) в църковно-славянския(руска редакция) това са малко или много русифицирани(фонетично) български(старо) думи!
Второ:
от тази протокоренова Индо-европейска(та) *_(s)ker- твърде производителна ... имаме достатъчно думи - дори от времена МНОГО ПРЕДИ ДА СЕ ПОЯВЯТ В БЕЛОРУСКИТЕ БЛАТА "СЛАВЯНИТЕ" - една такава е и думата-име за индиусткия бог Кришна - с български аналог КРЪШЕН(съввременна дума) - с наша близка по-стара форма е средновековната дума българска, документирана като "кърсь"?
Трето:
От последната имаме също много производни в езика ни ... освен "кръшен", също й "кърша", "кълца" ... и т.н.!
Четвърто:
За мое удивление(което пък ме прави скептичен !) - подобни не само като звучение но и смислово, имаме дублети-синоними в латински(при нужда мога да ги цитирам)
Пето:
Тук вече с ПЕТОТО СТАВА ПО-СЛОЖНО ако изходим от теорията: За общност ПРА-СЛАВЯНСКА на нашят БЪЛГАРСКИ и "славянският" Старо-руски език - Защото?
В руският такива аналози(думи) - липсват ... това пък влиза в КОНФЛИКТ С НАЛОЖЕНАТА АКСИОМАТИЧНО ТВЪРДЕНИЕ - български и руски ПРОИЗХОЖДАТ ОТ ЕДИН ОБЩ ЕЗИК ... ей поради това последното, не се сдържах да не кажа следното от сорта: "има нещо гнило в ..."?

- Това накратко и предвид убеждението ми, че разполагате с интелектуален потенциал - който вероятно до момента не ползвате в цялата му пълнота - а трябва!?
- Ви обяснявам такава обстоятелствено ... без ни най-малко сарказъм или желание за себедоказване ... а по-скоро с желанието, да ви привлека, в редиците на родолюбците ... което изключва "фило-фобството" от което е поразен блог бг. и като цяло, обществото ни!

- С уважение!
цитирай
13. blackpredator - благодаря Гет!
12.04.2018 00:22
ОК
цитирай
14. getmans1 - Аз пък като гледам коментарите, на ...
12.04.2018 00:30
Аз пък като гледам коментарите, на халос се опитваш да се правеш на муж след като си нямаш пишка за тая работа.
Явно лоша коледа те сполетя на това Въскресение, от понтийският вятър ще да е.


blackpredator написа:
мен ще ме пишат у Червената книга, а вас у готварската

като изключим Гет, по коментарите разбирам, че ако бехте жени, щехте за сте с много малки цици..

цитирай
15. vaquero - blackpredator,
12.04.2018 04:19
Не всички сме граматици.
цитирай
16. getmans1 - Както и предположих, няма се помпиш ...
12.04.2018 07:10
Както и предположих, няма се помпиш днеска.
Възпалена ти цивката, май!?
цитирай
17. starforlife - Е как да се самонапомпа като стана за смях?
12.04.2018 10:27
getmans1 написа:
Както и предположих, няма се помпиш днеска.
Възпалена ти цивката, май!?

Той всъщност всеки път е така с мисълта си, че глупавият му и нищо не казващ сленг, който излива в постинги е нещо, ако не полезно, то поне интересно, и чак го избле(й)ква на "първа".
И виси там ама точно като проскубан русенски козел на афиш.

Предатор? - Глупости! - Нещо средно м/у дикий горный козёл и нашенски скален петел от Странджа планина.
цитирай
18. blackpredator - ааааа, Вакеро,
12.04.2018 11:29
vaquero написа:
Не всички сме граматици.

сички у блога сме граматици :))
цитирай
19. blackpredator - ся,
12.04.2018 11:33
оставям коментарите на двамата последни гетюфци, за да се сравнява левъла
тя корелацията за отличните от санитарското ниво сама се налага
а вие си пишете, хохохх..
цитирай
20. born - Гетювците са създадени за този б...
12.04.2018 17:17
Гетювците са създадени за този блог, за да ни забавляват.
Пазете ги като зениците на очите си, ако искате да не скучаете, а да се наслаждавате.
цитирай
21. blackpredator - да бе Борн, съгласен
12.04.2018 17:54
ама кой от двамата да избера? :O
двамата идват множко..
цитирай
22. get - Гетювците са създадени за този б...
12.04.2018 21:28
born написа:
Гетювците са създадени за този блог, за да ни забавляват.
Пазете ги като зениците на очите си, ако искате да не скучаете, а да се наслаждавате.


- Стефане-"Борн", нали имаме спораземение или сърце ти ... не трае - А?

- За случаи като настоящият(твоят), Христос отдавна го е казал!

"А защо гледаш сламката в окото на брата си, пък гредата в своето око не усещаш?"

- И след като си ТОЛКОВА ПРИСТРАСТЕН В СИНТАГМАТА и ПАРАДИГМАТА на ГРАМАТАТА - Да питам и ТВОЯ милост!?

- Защо в РУСКИЯ ЕЗИК - липсва аналогичната ПРОТОКОРЕНОВА, с ПРОИЗВОДНА "КЪРСЬ" от която произхождат българските КРЪШЕН, КЪРШЕ, сКЪРЦА, КЪЛЦА ет цетера ...
- Като НЕ САМО ПРОТОКОРЕНОВАТА ЛИПСВА - А И ПРОИЗВОДНИТЕ(които съм изредил - предходни) СЪЩО ЛИПСВАТ ! Това как да си го обясн(я/им) ?
... нали езиците ни, СПОРЕД ТЕОРИИТЕ НА ТЕЗИ, В КОИТО ТИ СЛЯПО-ВЯРВАЙКИ им, безкритично СЛЕДВАШ (ДУМА НЕ ДАВАйки ДА СЕ ИЗДУМА СРЕЩУ ТЯХ) - нашият БЪЛГАРСКИ и техния ВЕЛИКО-РУСКИ били произхождали от ЕДИН ПО-СТАР и ОБЩ СТАРО-"СЛАВЯНСКИ" ЕЗИК? Тъй ли е - Ъм?

- И след КАТО ДВАТА ЕЗИКА ПРОИЗХОЖДАТ ОТ ЕДИН(и СЪЩ !) - И ПО-СТАР ТАКЪВ ... то тогава В ПО-МЛАДИТЕ -НЕ БИ ЛИ СЛЕДВАЛО, ДА ИМА ПРОИЗВОДНИ ОТ ТОЗИ ХИПОТЕТИЧЕН пра-язык И ПРОТО-КОРЕНОВА?
- Защо такива в РУСКИЯ ЛИПСВАТ?
- Защо в същият руски(който като най-близък би следвало да е почти досущ български) липсва думата за ОКО/ОЧИ - с НАЛИЧЕН аналог в ЛАТИНСКИ? А уста(пак с аналог в латински - В руски "не") - пиле(малка птица) отново аналог ЛАТИНСКИ-ДА - руски НЕ ... а ПЪЛНАТА ЛИПСА НА ТАКИВА ОСНОВНИ ДУМИ, като: ора, рало ... МОГА ДА ГИ ПРОДЪЛЖА ПОНЕ ДО ДВЕ ДЕСЕТИЦИ - с аналози в БЪЛГАРСКИ(и)ЛАТИНСКИ ... КАТО В РУСКИЯТ ТЕЗИ ДУМИ ЛИПСВАТ ... а се явяват от основната и ежедневна битова лексика - тоест ПРИНАДЛЕЖАТ КЪМ ДУМИ от най-стар езиков пласт?

- Така че, Стефане-"Борн" приемам шегата ... но необоснования с нищо сарказъм - Не!

- Най-напред виж гредата в окото си - пък после сочи сламката в чуждото!

цитирай
23. blackpredator - Гет,
12.04.2018 22:04
твоят ник е случайно съвпадение
Борн визира моя коментар по-горе, в който аз наричам гетюфци двамата юнаци,
които се опитват да се будалкат с мен
ти нямаш нищо, ама нищо общо в случая
поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: blackpredator
Категория: Забавление
Прочетен: 6914208
Постинги: 1450
Коментари: 18258
Гласове: 25301
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031