Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2019 11:20 - За жената и женскостта, а също и малко за мъжа
Автор: missana Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1531 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 22.10.2019 13:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        Започвам това си кратко есе с признанието, че уважавам женския пол значително повече от мъжкия. Може би защото, по стечение на обстоятелствата, в моя живот жените са играли по-голяма роля от мъжете. В добавка, те винаги са били по-точни и коректни в онзи тип взаимоотношения, които обикновено наричаме делови.

          Жената е странно и противоречиво същество. Има различен тип жени и в това отношение понякога се стига до диаметрална противоположност. Но сърцевината на жената си остава инвариантна относно привидните й различия. Тази сърцевина я прави обречена на майчинството. Дори любовта на жената съществено се различава от любовта на мъжа. Защото при жената любовта е средство, маскировка и домогване до едно единствено нещо - детето. Когато се сдобие с него, тя ,макар и в по-завоалирана форма, постъпва както някои женски насекоми, които изяждат мъжкия екземпляр. Разбира се в условията на една цивилизованост, това изяждане не е канибалистично по форма, а е само такова по същност. В действителност майката новобранка пренасочва любовта си към новороденото и това се отразява крайно болезнено на нейния партньор. Нерядко изневерите на мъжкаря са израз не на негова полигамност, а на отчаяно търсене на нова любов, която да замести безвъзвратно изгубената и страшната празнота настъпила след нея. Развенчаният мъжки екземпляр е търпим от жената единствено до степен на добро съжителство и ползван /като висша привилегия за него/ в качеството на биовибратор. Но коренът на любовта е завинаги изтръгнат от сърцето на женската, а стеблото й е прерязано най-хладнокръвно. И тук се сещам за стихотворението на гениалния унгарски поет Шандор Петьофи:

"Две неща ми трябват на Земята.
Те са любовта и свободата.
Жертвал бих живота безвъзвратно за любов.
Любовта да дам за свободата съм готов."

Но за разлика от поета, който е готов да пожертва дори и любовта заради свободата, един съпруг, след раждането на своята рожба, е обречен на свобода от своята половинка!

         Мъжката любов е диаметрално противоположна по същност на женската. Мъжът се стреми да види в жената Богинята. Любовта при мъжа е мост към божественото в жената. Стремежът му да види Бог в женски образ, за да го обозре, опознае и осезава неговата извечна любов. В името на тази Богиня, която е избор за вечността, мъжът е готов да се принесе в жертва и да удовлетвори основното искане на жената - дом, семейство и дете. Той е готов от волен жребец да се превърне във впрегатен кон, който да тегли до гроб семейната талига. Тук се изкушавам да цитирам великолепното слово на моя приятел - писателят Владислав Тиков от разказа му "Мира" /http://tikovpisane.blog.bg/hobi/2019/10/19/mira.1678584/, който по-скромното ми мнение се е придвижил най-надалече по въпроса за любовта на мъжа към жената и гениално е уловил най-същественото за нея:

"Любовта и секса нямат нищо общо помежду си, макар и да имат допирни точки. Сексът е наслада, която е висша, но той не носи отпечатък на вечността. Докосването, съединяването, консумацията убиват магията. Любовта е безконтактна и мълчалива, безсловесна. Не можеш да говориш с човека, когото обичаш. Нямаш думи, които да му кажеш, защото това, което изпитваш, е твърде силно, за да го изречеш. Езикът ти е вързан. Чудото е чудо само, когато е в мълчанието,  в мистерията. Ще го погребеш, ако го изговориш. И да искаш, не можеш да кажеш и дума. Тя не ти позволява. Любовта е винаги от разстояние и трябва само да се съзерцава, но не дълго Тя е дух, който идва от онзи свят като безкрайно крехък дар, горска самодива, която вибрира в теб, и всеки твой нерв е оголен. Човекът, когото го предизвиква, както и мястото, на което сте се срещнали, придобиват специално, сакрално значение. Една обикновена картина, а всъщност – храм Божи."

...

"Любовта е безконтактен брак. Вечна женитба с нивга недокоснатия от теб, чиято венчална халка е томящият ни Миг Съзерцание, пулсиращ бледо през идните години в опустошителните му микромигове. Тя е промяна на светоусещането и световиждането ни. Промяна на сетивата ни. Превръщане на обикновеното в необикновено."

Казано опростенчески, любовта на жената е земна, а любовта на мъжа е божествена по своята природа!  Затова, ако сравним любовта с полет в небесата, то рано или късно този полет завършва /по инициатива на жената/ с приземяване. Това води големия френски писател Виктор Юго, в неговия знаменит роман "Парижката Света Богородица", до своеобразно заключение, което той формулира с думите:

"Всяка голяма любов завършва трагично - или с раздяла, или с брак!"

 

Бел. на автора. Моля да не се бърка мъжката /респ. женската/ любов с мъжкия /респ.  с женския/ сексуален нагон.




Гласувай:
6



1. rosiela - Поздравления, Младене.
22.10.2019 11:28
Хареса ми.
цитирай
2. missana - Благодаря, Роси!
22.10.2019 11:46
rosiela написа:
Поздравления, Младене. Хареса ми.


Твоето мнение е много ценно за мен.
цитирай
3. palisandar - Хе!
22.10.2019 14:07
http://palisandar.blog/tq-i-toi/2008/12/27/toi-ili-tia.270458
цитирай
4. missana - Мерси за линка. http://palisandar.blog.bg/tq-i-toi/2008/12/27/toi-ili-tia.270458
22.10.2019 14:47
palisandar написа:
Хе! http://palisandar/tq-i-toi/2008/12/27/toi-ili-tia.270458


Прочетох материала и го коментирах току-що. За всеки случай пействам коментара си и тук:

"Малко е расистка, но като цяло е приемлива теза. Всъщност не познаваме историята на пълководките амазонки. Жените имат някои велики математички /за разлика от негрите/. Например: Хипатия, Дидона, Софи Жермен, София Ковалевска, Еми Ньотер /за последната има сериозни съмнения, че е била хермафродит, като една наша колежка от блога/, Джулия Робинзън. От физиците е достатъчно да упоменем Мария Кюри. От плувкините: Барбара Краузе и Корнелия Ендър...etc."

цитирай
5. eva666 - !!!!! стана , тя...пак, фърчим из Небесата, и Космоса...
22.10.2019 14:50
Любовта е винаги от разстояние и трябва само да се съзерцава, но не дълго Тя е дух, който идва от онзи свят като безкрайно крехък дар, горска самодива, която вибрира в теб, и всеки твой нерв е оголен./
колегата В Тиков, е доста..странна птица..уви..

това/тук/ е..някакъв транс на шизофренно болни люде, сбрали се на Вампирски
пикник, за да ни понаучат и нас на..."възвиШена любов"...
що ли ще да е това животно?? къде расте, пасе..цвили..
Любовта е ОБИКНОВЕНА...Тя е навсякъде! Тя е безусловна, и безпричинна.
отвратена съм от вашата мимикрия, уважаеми ярки хабилитирани
словоблудци, и въжеиграчи..
моля, извинете моята безпардонност../аз,Юлия
цитирай
6. missana - Юлке, Дюлке попрезряла!
22.10.2019 14:52
eva666 написа:
!!!!! стана , тя...пак, фърчим из Небесата, и Космоса... Любовта е винаги от разстояние и трябва само да се съзерцава, но не дълго Тя е дух, който идва от онзи свят като безкрайно крехък дар, горска самодива, която вибрира в теб, и всеки твой нерв е оголен./
колегата В Тиков, е доста..странна птица..уви..

това/тук/ е..някакъв транс на шизофренно болни люде, сбрали се на Вампирски
пикник, за да ни понаучат и нас на..."възвиШена любов"...
що ли ще да е това животно?? къде расте, пасе..цвили..
Любовта е ОБИКНОВЕНА...Тя е навсякъде! Тя е безусловна, и безпричинна.
отвратена съм от вашата мимикрия, уважаеми ярки хабилитирани
словоблудци, и въжеиграчи..
моля, извинете моята безпардонност../аз,Юлия


Тиков е голям мислител и писател, а ти си просто едно нищожество!
цитирай
7. tikovpisane - Трогнат съм, че ме цитираш, Приятелю!
22.10.2019 16:34
Това е голяма чест за мен! Разбира се, не всеки ще ме разбере, и негативните коментари са неизбежни. А есето ти е страхотно, казваш истини, които не всеки ще проумее, и поради тази причина ще сметне за глупост. Да не ти пука! Хубав ден ти желая!
цитирай
8. missana - Благодаря ти, Влади!
22.10.2019 17:06
tikovpisane написа:
Трогнат съм, че ме цитираш, Приятелю! Това е голяма чест за мен! Разбира се, не всеки ще ме разбере, и негативните коментари са неизбежни. А есето ти е страхотно, казваш истини, които не всеки ще проумее, и поради тази причина ще сметне за глупост. Да не ти пука! Хубав ден ти желая!


Стигнал си до изключителни прозрения за любовта и си ги предал в перфектна форма. Както вече споменах, дори и Свети апостол Павел в своето знаменито изказване за любовта /Първо послание до коринтяни, глава 13/ не е достигнал до такава дълбочина в разбирането за любовта. Затова съм особено щастлив, че мога да цитирам написаното от теб. То ще остане на най-висока кота измежду всичко изречено за любовта. Убеден съм в това.
цитирай
9. tikovpisane - Много ти благодаря!
22.10.2019 20:23
missana написа:
tikovpisane написа:
Трогнат съм, че ме цитираш, Приятелю! Това е голяма чест за мен! Разбира се, не всеки ще ме разбере, и негативните коментари са неизбежни. А есето ти е страхотно, казваш истини, които не всеки ще проумее, и поради тази причина ще сметне за глупост. Да не ти пука! Хубав ден ти желая!


Стигнал си до изключителни прозрения за любовта и си ги предал в перфектна форма. Както вече споменах, дори и Свети апостол Павел в своето знаменито изказване за любовта /Първо послание до коринтяни, глава 13/ не е достигнал до такава дълбочина в разбирането за любовта. Затова съм особено щастлив, че мога да цитирам написаното от теб. То ще остане на най-висока кота измежду всичко изречено за любовта. Убеден съм в това.



Оценката и мнението ти са много скъпи за мен! Дано се окажеш прав!
цитирай
10. missana - След тези толкова силни твои редове
22.10.2019 21:30
tikovpisane написа:
Много ти благодаря!
missana написа:
tikovpisane написа:
Трогнат съм, че ме цитираш, Приятелю! Това е голяма чест за мен! Разбира се, не всеки ще ме разбере, и негативните коментари са неизбежни. А есето ти е страхотно, казваш истини, които не всеки ще проумее, и поради тази причина ще сметне за глупост. Да не ти пука! Хубав ден ти желая!


Стигнал си до изключителни прозрения за любовта и си ги предал в перфектна форма. Както вече споменах, дори и Свети апостол Павел в своето знаменито изказване за любовта /Първо послание до коринтяни, глава 13/ не е достигнал до такава дълбочина в разбирането за любовта. Затова съм особено щастлив, че мога да цитирам написаното от теб. То ще остане на най-висока кота измежду всичко изречено за любовта. Убеден съм в това.



Оценката и мнението ти са много скъпи за мен! Дано се окажеш прав!


не мисля, че греша, Влади!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5038320
Постинги: 2885
Коментари: 18680
Гласове: 3348
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031