Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2018 16:03 - ПЕТЪР АНАСТАСОВ - ПОЕТ ОТ ЕВРОПЕЙСКА ВЕЛИЧИНА
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 865 Коментари: 7 Гласове:
-6

Последна промяна: 14.12.2018 16:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На фона на покъртителните посредствености в малотиражката " Словото днес", на 6 декември тази година е публикуван един великолепен поет, когото аз чета и извън вестника, член на СБП. 

"""""""""""""""""

Сега съм неочаквано спокоен.
Светът около мене се подрежда
и всяка вещ от ъгълчето свое
с око успокоено ме поглежда.

И сладостният дух на битието
дълбоко в сетивата ме прониква.
И сладка дума с коренче в сърцето
щастливо под перото ми пониква.

Изгубената някога подкова
сега си я намирам с изненада.
Усмихвам се и слушам очарован
старинния концерт на снегопада.

И там, в алегоричната лавина
от минало и сняг, сега разбирам,
че може би съм жив наполовина
и може би по мъничко умирам.

Душата ми, притихнала и кротка,
е седнала пред огъня и дреме.
Една необяснимо тъжна котка
ще седне тук завинаги след време.

И тихо, като с чехли на писател,
ще ходи някой спомен зад вратата.
А котката ще стане ваш приятел
в нерадостния час на самотата.



Гласувай:
3



1. missana - Добър стих си ни подбрала, Роси!
14.12.2018 16:06
Получих реална представа за словото на този поет. Благодаря ти!
цитирай
2. rosiela - Благодаря за съпричастието, Младене.
14.12.2018 16:07
missana написа:
Получих реална представа за словото на този поет. Благодаря ти!

цитирай
3. rosiela - ЦК на ДКМС и БКП е,
14.12.2018 18:23
ама сега мога ли да отрека дарованието? Грях ми на душата. Голям поет и сценарист.
цитирай
4. missana - Ако трябва да бъда откровен докрай,
14.12.2018 21:24
видях леко несъвършенство в предпоследния куплет. Имам предвид това друкратно повтаряне на седне. Първо душата е седнала, а после котката ще седне. Според мен това следваше да се избегне и мисля, че зная как.
цитирай
5. rosiela - " А КОТКАТА ЩЕ СТАНЕ...", приятелю, е изразил накрая поетът.
14.12.2018 21:46
missana написа:
видях леко несъвършенство в предпоследния куплет. Имам предвид това друкратно повтаряне на седне. Първо душата е седнала, а после котката ще седне. Според мен това следваше да се избегне и мисля, че зная как.

цитирай
6. missana - Ами моето предложение за предпоследния куплет е следното...
15.12.2018 00:25
rosiela написа:
" А КОТКАТА ЩЕ СТАНЕ...", приятелю, е изразил накрая поетът.
missana написа:
видях леко несъвършенство в предпоследния куплет. Имам предвид това друкратно повтаряне на седне. Първо душата е седнала, а после котката ще седне. Според мен това следваше да се избегне и мисля, че зная как.



Душата ми, притихнала и кротка,
полюшва се пред огъня и дреме.
Една необяснимо тъжна котка
ще седне тук завинаги след време.

Защото душата трудно сяда. Тя се полюшва в пространството.
Моята душа например се рее. Виждал съм я как излиза от тила на главата ми и започва да се издига нагоре.

цитирай
7. rosiela - Има предвид " котката" той, след като душата отлети. Така го схващам аз, приятелю.
15.12.2018 11:43
missana написа:
rosiela написа:
" А КОТКАТА ЩЕ СТАНЕ...", приятелю, е изразил накрая поетът.
missana написа:
видях леко несъвършенство в предпоследния куплет. Имам предвид това друкратно повтаряне на седне. Първо душата е седнала, а после котката ще седне. Според мен това следваше да се избегне и мисля, че зная как.



Душата ми, притихнала и кротка,
полюшва се пред огъня и дреме.
Една необяснимо тъжна котка
ще седне тук завинаги след време.

Защото душата трудно сяда. Тя се полюшва в пространството.
Моята душа например се рее. Виждал съм я как излиза от тила на главата ми и започва да се издига нагоре.


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6601877
Постинги: 5039
Коментари: 23939
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031